mandag 8. juni 2015

Nibbedobbelen 2015



Jeg var så heldig å få deltagelse i Geiranger fra fjord til fjell av Gorm til bursdag. Jeg kunne velge om jeg ville være med på bare en av distansene eller Nibbedobbelen. Det ble ikke noe vanskelig valg :)

Sykkelformen har ikke vært jobbet mye med siden jeg var med i Norseman for 2 år siden, så jeg hadde en jobb å gjøre. Fikk en uke med knallharde turer på Gran Canaria i mai og i tillegg har vi kjørt en del drag i Tryvann og Grefsen.

Vi ankom fantastiske Geiranger fredag og der hadde Gorm booket oss inn på Utsikten. Helt fantastisk sted! Vi hoppa rett i sykkelklær å fikk testa sykler og starten av løypa. Motbakker så langt øyet kunne se!!


Geiranger er et helt magisk sted så vi var litt turister og ladet opp på riktig måte :)


 Ca så høye brøytekanter!!!

Våknet kl 6 lørdag morgen til regn og 12 grader ved start, oppe på Dalsnibba meldte de 4 grader. Første etappe på sykkel var på 21 km og 1500 høydemeter. Vi startet sammen med 30 andre som også skulle være med på både løp og sykkel. Prøvde å finne en grei flyt fra start og pulsen gikk raskt opp i sone 3, fant meg noen rygger å henge på og beina føltes veldig bra. 


Måtte ha i bakhode at jeg skulle løpe opp bakken etterpå, så det var viktig å prøve å ikke sprenge beina helt. Oppe på 1000 høydemeter møtte vi motvind og sludd, mista noen meter til de foran meg. Ja, jeg skulle sykla litt mer!!
Siste 5 km er 500 høydemeter og veldig brutale, pga av de høyde brøytekantene var det ikke mulig å se hvor bratt neste sving var. 3 km før toppen møtte jeg Gorm på tur ned igjen, han hadde kommet opp på 1:27 og nr 5 av de som sykla. Han ga meg noen heiarop og jeg gampa meg opp siste del av løypa. Stoppa klokka på 1.47. Hoppa av sykkelen og kasta på meg mye klær siden vi måtte kjøre ned igjen til start. Prøvde å tråkke litt lett nedover for å få ut litt syre, klokka viste at jeg hadde pusha rimelig hardt opp til toppen..


Kjørte innom hotellet på tur ned, rakk å kaste i oss litt mat og bytte til løpeklær. Klokka 11:30 var jeg klar på start med blytunge bein, Gorm så litt kvikkere ut :)


Vi startet likt med de som bare skulle løpe, så farten i felte gikk fort ut fra start. Jeg kjente med en gang at dette kom til å bli 21 tøffe kilometer. Etter 4 kilometer bratt oppover måtte jeg legge over til litt skigang. Klarte allikevel å holde følge med mange av de som løp, takk for de lange beina mamma og pappa :)


Litt over 2 timer med løping før jeg tok fatt på de siste 5 kilometerene oppover til toppen, beina begynte å bli helt ferdig. Selv om hode ville løpe nekta beina å flytte seg. 500 meter til mål, en liten nedoverbakke før siste kneik opp til mål, Gorm ropte løp. Jeg hørte hva han sa, men Bakken maskina var helt tom. Klarte å få til noe som lignet løping siste 50 metrene og klokket inn på 2:36.



Fornøyd jente på toppet etter 4:23 min konkurranse, 3000 høydemeter og 42 km. Det holdt til en 3 plass av damen totalt i Nibbedobbelen. 


Stjerna Gorm ble nr 2 av alle gutta på 3 t og 36 min :) 


Dette er en av de kuleste konkurranse jeg har vært med på. Selv om kroppen min ikke er bygd for motbakker kommer vi garantert tilbake hit for å konkurrere. Fantastisk natur og veldig bra arrangement. #frafjordtilfjell



Sees neste år :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar