onsdag 10. september 2014

Furusjøen rundt løpet


Det er nesten ett år siden jeg har deltatt på en konkurranse, det er lenge for en sportsidiot som meg!! De siste månedene har det vært veldig bra med trening og motivasjonen har vært på topp. Mitt store mål er Oslo Maraton 20.sep. Jeg elsker å løpe, men for to uker siden hovnet foten min opp og jeg hadde fått en skikkelig overbelastning. Da kunne jeg velge å skrinlegge maraton eller å trene alternativt et par uker. To uker med rulleski og sykkel gjorde at foten ble bra og jeg har fått igang løpesteget igjen, HURRA!


Påmelding til Furusjøen rundt ble gjort torsdag kveld, som vanlig etter alvorsprat med pappa. "Du må konkurrere for å bli bedre Guro" Det stemmer selvfølgelig. 
Nervene kom med en gang! Mye trening i kroppen og jeg følte meg sliten. Pappa ble med som support opp til Furusjøen. Fantastisk vær og mye sterke løpere var på plass. Fikk varma opp 30 min og snakka litt med kjentfolk som også skulle løpe. 

Fikk bra fart ut fra start og passerte den første kilometeren på 3:43, merka at det gikk litt for fort så satte ned farten litt. Holdt farten rundt 4:30 de første 6 kilometrene, men da begynte låra å krangle litt. Pulsen jaga høyt hele veien og jeg huska hvorfor jeg ikke hadde konkurrert på lenge. Det som var positivt var at ingen tok meg igjen. 


Kilometerene gikk unna, 3 km til mål. Da kom den lange seige bakken opp til mål. Der var pappa på sykkel og fora meg med maxim gel. Han fulgte meg på sykkel oppover, jeg hadde helt syra. Tok noen gå steg og pappa ropte ved siden meg at det ikke var lov å GÅ i løp. "Opp med steget, ta den ryggen foran deg" Jeg var helt ferdig og fyra tilbake "hold kjeft" :) Endelig oppe på toppen, jeg fikk fart på beina og siste kilometeren gikk unna på 3:43!

17.8 km ble gjennomført på 1:25:43 og jeg fikk en kanonøkt 2 uker før maraton. Klasseseier i K30 og nr 5 totalt av damene.  Første gang jeg løper Furusjøen rundt løpet, men hit drar jeg gjerne tilbake. Morsomt løype og fantastiske omgivelser i Rondane. 




Nå er det bare lade og jobbe med hodet fram til Oslo Maraton 20.sep! Jeg trenger heiarop i Oslo sentrum neste lørdag :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar