tirsdag 27. august 2013

Helårsutøver?



Sesong avsluttes ofte med en aktiv avkoblingsperiode. Målet med denne perioden er å slappe av både fysisk og psykisk uten nevneverdig fall i prestasjonen. Dette er tida for å trene alternativt og ikke tenke så strukturert, og rett og slett bare nyte det å være i aktivitet.

Jeg har gjort akkurat dette!! I mine øyne vil jeg nok kalle meg selv lat de siste ukene. Motivasjonen var på topp etter Norseman, men fikk et lite slag i tryne uken etter. Kan ikke huske sist gang det var så mange tomme rom i treningsoversikten min. 

Veldig mange mosjonister er helårsutøvere og det betyr å være i form hele tiden. Er det egentlig mulig? Så fort snøen er borte kaster de seg på sykkelen, i år har jeg vært en helårsutøver. Jeg synes det er veldig motiverende å tenke at når skisesongen er over at jeg kan slappe av. Derfor har jeg tatt meg en velfortjent pause nå :)


Hadde en hyggelig artikkel om meg i lokalavisen Dølen sist uke, gøy at bygda følger med på hva supermosjonisten holder på med!


Det som er veldig gøy med å hvile mye er at overskuddet blir helt ekstremt. Hadde en løpetur opp til Ullevålseter i dag og kan ikke huske sist jeg kunne pushe så hardt og høyt på puls. Formen er derfor ikke så ille som jeg trodde den skulle være etter så mye hvile.. 47 min tur/retur Sognsvann-Ullevålseter kan jeg leve med!

2.september starter hardkjøret igjen, da har det vært en måned med oppbygging av kroppen. Har kommet bra igang med styrketreningen og rulleski. Nå skal jeg bli sterk sånn at jeg kan stake fra de fleste som prøver seg... Jeg må ha et klart mål å trene mot!! 

Bra Marianne har trua på meg, fikk denne kule flaska jeg kan brife litt med..
I`M NOT STRONG FOR A GIRL, I´M JUST STRONG


Jeg er klar for å la triceps og andre stakemuskler komme til syne igjen, pass deg :)


2 kommentarer: