søndag 29. september 2013

Oslos Bratteste

163 cm mot 184 cm

Jeg liker å bli utfordret! Oslos Bratteste var ikke veldig høyt oppe på listen av ting jeg har lyst til å delta på. Av og til må jeg bare gå ut av komfortsonen og gjøre ting jeg ikke er bra på. Selv om jeg gjerne skulle forbredt meg litt til dette..:) Duellen mellom Hilde og meg ble lagt ut på facebook så det var ingen vei tilbake.


God stemning på tur ned til startområdet, begge var veldig usikre på hvor fort dette skulle gå. Fikk varmet opp 20 minutter før vi skulle sette kurset rett opp i 2700m. Starten gikk klokken 12 og det ble ble raskt luke frem til de små spretne. Ingen hemmelighet at kroppsvekt har en del å si opp disse bakkene.. Jeg så ryggen til Hilde forsvinne oppover bakkene, hun hoppet som en sprettball. Det så lattelig lett ut!!  Pulsen min jaga på 90 % hele veien, lårå gjorde vondt.  Måtte omstille hodet på at dette er "bare" 25 min med smerte, selv om jeg foretrekker 5 timer. 

Hilde tøffa seg på tur nedover..

Sjekka klokka i siste svingen at jeg kunne klare å krabbe meg inn på 25 min, kollapset i mål. Møtte Hilde som allerede hadde kommet ned i hvilepuls, hun kom først opp av alle i puljen på sterke 20:33. Helt rått!!

Seierbilde på toppen :)


Dette er den mest smertefulle konkurransen jeg har vært med på. Tviler på at det blir Oslos Bratteste neste år :) Det blir ikke siste gang jeg og Hilde skal konkurrere mot hverandre, jeg har fått lov til å velge neste utfordring. Da blir det ikke en konkurranse med mange bakker Hilde... :)



Hilde ble nr 3 i K23-34, fikk med seg mye bra;)



Aftenposten:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar