fredag 1. august 2014

Dalsnibba på rulleski



Denne sommeren har jeg endelig tatt til fornuft å utforska fantastisk Norge. Min spreke venninne Hilde er fra Vestlandet, så jeg fikk lov til å være med å se hva som finnes av sportlige utfordringer der. Et av målene våre var å gå Dalsnibba på rulleski. Vi kjørte inn til Geiranger, parkerte bilen ved fjorden. Da ventet 21 km og 1500 høydemeter oss. 


Vi bestemte oss i bunnen av bakken at vi skulle prøve å holde jenvt trykk oppover hele bakken, klatremusa Hilde gikk foran meg hele veien på blades. Jeg prøvde å holde følge hele veien, men hun stoppet heldigvis av og til for å ta noen bilder av oss :)


Dalsnibba er bratt, en skikkelig hardøkt. 2 timer jobbing i sone 3 kjennes bra på kroppen. Etter 2 timer og 26 minutter var i endelig på toppen. Vi ble mottatt som superstjerner av alle turistene som hadde tatt bussen opp til toppen. 



Slitne, men veldig fornøyde jenter på toppen. Vi hadde ikke så veldig lyst til å kjøre ned igjen på rulleski. Det var heldigvis ikke noe problem å få haike med turister tilbake til Geriangerfjorden. 


De fleste tar turen opp til Dalsnibba for å se den fantatiske utsikten, vi møtte bare tåke på toppen... Dette er en tur vi garantert kommer til å prøve igjen og anbefaler alle som liker motbakker å teste denne turen!!!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar