mandag 18. mars 2013

Birken 2013


På tide å pakke bort Skigo dressen og legge skiene på hylla for i år. Skisesongen har vært en opptur i år og har egentlig lyst til å fortsette litt lengere. Nå er det en ting som står i hodet mitt, Norseman!

Var lenge usikkert om det ble noe Birken på meg, men jeg er vanskelig når jeg har bestemt meg for noe. På godt og vondt...
Vi er så heldig å bo i et privat hus rett ved start på Birken, dro opp fredag sammen med Sør-Fron il. Pappa var med for å hjelpe meg med skiene, så jeg kunne legge beina på bordet og slappe av før start. Senebetennelsen var mye bedre etter volaren kur og hvile. Fikk legen som vi hadde med oss på tur til å se på det og han mente det var greit å gå. Jeg hadde bestemt meg for å bryte hvis jeg kjente at det ble verre.
Påfyll av karbo og vi hoppet tidlig i seng som vanlig. Opp kl 5, liten frokost, teipa håndleddet og rett på start. Jeg startet i første pulje kl 8, så det var lite stress før start. Testet litt ski og det ble som vanlig lagt på et nervelag for mye..
Det gikk fort i starten og jeg kjente at det ikke var dagen. Min styrke er staking og det ble det lite av i dag. For å spare håndleddet ble det mye diagonalgang, beina ble sure.
Ble raskt tatt igjen av de spreke gutta bak, jeg la meg til høyre og fant en grei fart. Veldig tungt føre og for mye feste på skiene. Skulle hørt på pappa før start...  "Håpløst å smøre til dere damer..."


Herlig stemning på Sjusjøen som vanlig, mamma og tante stod med gel og kaffe. Hadde egentlig gitt litt opp og ville bare til mål. Siste kilometrene gikk smått, men det var deilig å komme til mål.


Tiden ble 3:48 og nr 11 i klassen 25-29 år.



Det er Birken som virkelig tester som du er en skikkelig skiløper, jeg kommer til å trene mer å komme tilbake neste år. Har et mål om å være topp 5 i klassen, det skal jeg klare!!

To glade jenter med merke i Birken :)

Selv om jeg ikke var helt fornøyd med årets Birkebeinerrenn var det ingen ting å si på feiringen, mange andre herlige Birkebeinere som var ute for å feire seg selv!


VI ELSKER BIRKEN!!

(Alarmen sto på kl 08:00 søndag morgen, fikk meldt meg på Vasaloppet 2014. Utsolgt på 10 min, galskap!! Viktig å ha fokus...)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar