lørdag 13. juli 2013

Jeg er lagd for dette og elsker det!!

Jeg hadde gjort en avtale med søster kvelden før. Uansett om jeg var sliten skulle jeg avslutte med løp opp til Tofte. Ingen unnskyldninger skulle være bra nok!!! 

Rulla ut fra Oslo kl 07:30, singletvær og strålende sol. Etter 3 dager med strandliv og avslappning var kroppen vanvittig bra. Ikke for å skryte, men jeg hadde DAGEN!!


Det gikk nesten av seg selv, for hver time som gikk føltes bare kroppen bedre og bedre. På Gjøvik tok jeg en velfortjent lunsjpause på 30 min, halvveis på reisen min. 

Ankom endelig Lillehammer, her kunne jeg kjøre safe å velge E6. Jeg valgte selvfølgelig ekstra bakker ved Hunderfossen og Tretten. Ingen tegn til svakhet. Ringte pappa som skulle sykle meg i møte ved Ringebu. Bakkene opp til Kvitfjell var bratte, men det gjorde ingenting... Etter 7 timer var beina superpigge!! Møtte pappa ved Ringebu, han trodde han skulle ha gleden av å dra meg siste biten, men DET trengte han absolutt ikke. 




Siste del opp til Tofte er rimelig brutal, en skikkelig Norsemanbakke. Søster stod klar med sko og tok med sykkelen. Pappa valgte å sykle ved siden av meg oppover, han hadde ikke klart å følge meg med joggesko:)

Følte meg som superwoman et øyeblikk!

Klarte å løpe den første kilometeren, men måtte ned i skigang. 11 timer siden jeg startet fra Oslo, bare 3 km igjen til toppen. Pappa tvang meg til å ta noen løpesteg innimellom, han sa det ville løsne opp i låra. Fortsatt usikker på det..



Endelig på toppen, bare 500m så var jeg hjemme. Klarte å få skikkelig fart på beina og pappa lekte kommentator den siste biten. Han sa jeg lå ann til seier, det føltes sånn. Seier over meg selv! På gårdsplassen stod mamma og søster å heiet meg inn. Herlig supporterteam:)

Klarte å få i meg bra med "mat" på turen

Næring:
2 - new energi
3 - maximbarer
2- kokkos naturbarer
2- baguetter
1- cola
1- kaffe
1- nøtteblanding
1- banan 
6l - vann og sportsdrikke 
OG en snickers i mål! 

24 mil - 6433 høydemeter - snitt 25,3 - 10t sykkel



4,5 km -406 høydemeter - 7,10/km- 32 min løp 



Hvordan føler jeg meg etter en sånn dag?

Sulten og hodepine. Var ekstremt varmt i går, så kroppen har ikke fått nok væske. Nesten ingen stølhet, tror jammen jeg har mer å gå på:)



Har tatt det veldig med ro idag, men fikk til en liten svømmetur i fjellvann 13-14 grader. Der var faktisk ikke så ille! Bra restitusjon for kroppen. 

Bare ligger å slapper litt av her;)

Nå blir det nesten en uke hjemme på farmen med enda flere herlige bakker, jeg har begynt å digge motbakker:)

JEG ELSKER DETTE!!!!

Dette blir nok treningskompisene mine denne uken.. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar