søndag 7. juli 2013

"Train your weaknesses, race your strengths”.

27 dager igjen til den store dagen, det er på tide å begynne å øve på Triathlon. En gang i uken frem til Norseman skal jeg kjøre min egen Triathlon konkurranse!

RACEDAY:
Fullpakket bil med sykkel, mat og drikke. Parkerte på Sognsvann sånn at jeg slapp å dra hjem å bytte om mellom øktene. 



Planen for dagen var lagt, 08:00 gikk starten. Strålende sol og rolig morgenstemning på Sognsvann, bare en annen mann som spurte pent om jeg kunne hjelpe han med å få igjen våtdrakta:) Brukte litt tid til å få igang kroppen, men det løsnet litt etterhvert. Etter 1 time i vannet og 2,8km løp jeg opp i bilen for å få på sykkelklær. Fylte på med mat og drikke før jeg satte kursen mot Tryvann.



Bestemte meg for å fokusere på puls i dag, ingen melkesyre! Norseman har konkurransetid på 14-15 timer derfor må jeg unngå å sykle meg stiv. Første tur opp fra Gressbanen gikk på 29:53, kroppen og beina føltes bra. Andre tur opp på 29:59. Bra trening å sykle nedover også, jeg er skikkelig pingle!!

Jeg var ikke den eneste som hadde tatt turen til Tryvann i dag, gutta rasa forbi meg hele tiden. Prøvde å ikke la meg stressa av det og kom opp tredje gang på 29:02. Da begynte tankene å surre i hodet, skal jeg gidde å ta det siste planlagte draget. Fylte på meg litt mat og drikke og raste ned igjen. Sola steika bra og merka at det kostet litt ekstra krefter. Jobbet meg oppover den siste turen på 29:16. Syklet tilbake til Sognsvann og kastet syklen i bilen. På meg joggesko, 4,5 time siden jeg startet svømmeturen i Sogsvann. Fylte på lagrene og begynte å gampe rundt Sognsvann... Kan ikke skryte på meg bra løpestil  da!! 

Beina kjente godt at de hadde sykla 1726 høydemeter på 6 mil.  Prøvde å finne bra flyt og holde pulsen nede. Det var ikke lett, tror det var litt på grunn av varmen at pulsen var så høy. Det gikk ikke akkurat fort, første runde på 17 min. Måtte gå litt på andre runden for å få ned pulsen, etter 52 min og 9,5 km var jeg tilbake i bilen. 

5 timer konkurransetid, hvis jeg gjør denne økten tre ganger og legger til mange høydemeter på løpeetappen så får jeg  NORSEMAN :) Bonus er at kroppen føles bra etter økten og alt fungerte veldig bra. 

Kjørte hele økten alene og må inndrømme at jeg prøvde å lure meg unna litt.... Krever struktur og mye vilje underveis når jeg ikke har startnummer på brystet. Det er dette jeg digger, følelsen etterpå!!!! 

Oppturer:
Maten fungerte bra!
Ble Brun!
Hadde ikke lyst til å legge meg rett ned når jeg var ferdig!
Føler meg sterk!

Nedturer:
Klarer faktisk ikke å finne noen akkurat nå!


Mandag blir det en tur til Gaustadtoppen for å teste Norseman løypa, gleder meg :)


Hurra for overskudd!!!

2 kommentarer:

  1. Hurra for overskudd! Nå blir jeg bare inspirert av alt du gjør - uten at jeg noengang skal vurdere så mye som en vanlig triatlon. Nice outfit! Jeg har den combat-buksen i hvit, men jeg får det aldri til å funke for det ser jo ut som jeg går i bokser) men du fikk det jammen til å funke.

    God torsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kult, takk:) Du må prøve Triathlon, utrolig variert og morsom trening.
      Digger Nike klærne, tipper du får den til å funke også:) Fin blogg!

      Slett