søndag 20. januar 2013

Jentesamling Norges triathlonforbund


Denne helgen har vært utrolig inspirerende, triathlon er helt nytt for meg og jeg er forelska i sporten. Vi startet fredag med svømmetrening på Hundsund bad. Mette Pettersen Moe og Marcel Mendritzki var med som svømmetrener, fikk veldig mange bra tips jeg skal jobbe med. Utrolig flinke lærere!!

Lørdag hadde vi en veldig frisk start på morgenen med løpetur i -18, men bare å kle på seg så gikk det fint. Etterpå hadde vi foredrag med Arild Tveiten som er sportsjef i Norges Triathlon forbund, da fikk vi mange gode tips om hvordan vi skal legge opp treningen og intensitetsstyring.


Vi fikk lunsj på Olypiatoppen før vi hadde løpeteknikk trening med Øyvind Johannesen, mange gode tips for å få fart på løpingen. Trene spent og trappeløp kommer til å bli lagt inn i treningsplanen:)




Vi avsluttet lørdagen med en skikkelig hadt intervalløkt på spinning med Line Foss, som er en veldig sprek dame. 2 timer på sykkelen med knallharde intervaller.


Kl 08:00 søndag var det full fart igjen med svømmetrening, vi kjørte mange svømmedrills som skal hjelpe svømmeteknikken mye. Jeg vet iallefall hva jeg MÅ jobbe med!!


Viktig å ikke glemme styrketreningen, vi hadde en liten styrkeøkt med fokus på mage/rygg styrke. Jeg liker veldig godt å trene styrke, så dette er noe jeg føler går veldig greit.


Utrolig kult at det klarer å samle så mange spreke jenter som liker å satse på Triathlon, har møtt mange nye spreke treningsvenninner denne helgen. Nå er treningsmotivasjonen på topp, gleder meg til en ny uke med MASSE trening :) :) :)


Ukens trening :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar