torsdag 11. april 2013

114 dager igjen..

Har skaffet meg en nedtellingsapp på telefonen som forteller hvor mange dager det er igjen til Norseman, 144 dager. Når jeg fikk plass i oktober var det så langt unna, nå blir det bare mer og mer virkelig. Hva har jeg gjort? :)



Nå gjelder det å trene smart, ha nok overskudd og holde seg frisk. Har startet med intervaller på sykkel denne uken, det føles egentlig ganske bra. Føler meg sterk i beina, ski har vært bra trening gjennom vinteren.

"Alle" snakker om at de "ikke har tid til å trene". Hva menes egentlig med det? Alt handler om prioritering.. Her er mine tips som gjør at jeg får trent:

1. Går så mye som mulig i treningsklær, løper istedenfor å gå. 
2. Bytter om kaffeavtaler til løpeturer. 
3. Løper til jobb når det er mulig. 
4. Trener før jobb, ELSKER MORGENTRENING!!
5. Kjøper nye joggesko jeg bare MÅ prøve.
6. Tenker at jeg ALDRI angrer på en treningsøkt.
7. Hvis jeg ikke har lyst til å sykle trener jeg noe jeg har LYST til. 
8. Er jeg slapp og sur er der fordi jeg trenger trening..
9. Alt er bedre enn ingenting
10. Planlegger uken!!!


Har du noen andre bra tips?



Må egentlig nedjustere meg til "overivrig mosjonist" etter å ha lest denne blogginnlegget om meg. http://nebukanezerblog.blogspot.no/2013/04/nar-blir-man-en-supermosjonist.html Han påstår at :
En Supermosjonist trener hver dag og snitter godt over 20-timer i uken - i tillegg til å ha full jobb og familieliv.

Det er jeg ikke i nærheten av...enda!! :)

5 kommentarer:

  1. Jeanette Dalseghagen11. april 2013 kl. 22:23

    Synes du skal fortsette å kalle deg for Supermosjonist jeg! Blir langt ifra imponert over mannen Martins sykkelblogg refererer til. Han fremstår heller i mine øyne som meget egoistisk som bruker 30 timer av sin fritid hver uke på trening istedenfor SAMMEN med sin kone og barn. Stor forskjell å ha kone og barn og faktisk delta i familielivet ;)
    Stå på, jeg heier på deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Jeanett:) Beholder supermosjonist tronen inntil videre..

      Slett
  2. Spennende blog du har, og gøy å følge deg på vei mot målet. Selv legger jeg en treningssamling til bakkene opp til Gaustadtoppen den første helgen i mai for nettopp å se, heie og la meg inspirere og imponere av "innspurten" opp mot Gaustadtoppen. DET er respekt det.

    Lykke til videre :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Inne å titta på bloggen din også, herlig med flere ivrige mosjonister!! Ja, er supergira på å nå målet mitt.. Neste år er det deg?

      Slett
    2. Jeg har trua! Riktig nok er jeg ivrig, men aldri norsman. Det kan jeg slå helt fast :) Men skal ikke se bort ifra at jeg kan dukke opp på andre mindre tri!

      Slett