søndag 9. juni 2013

BIRKEBEINERLØPET 2013


Nervene var i helspenn før Birkebeinerløpet, da er alt normalt! Kjørte fra Oslo tidlig lørdag morgen og møtte super Linda på Lillehammer. Jeg starta i pulje 9 som skulle løpe på 1:48, men målet mitt var å løpe på 1:45. Satte opp tidsskjema på armen når jeg skulle passere på de ulike punktene, selv om jeg ikke hadde peiling på hvor fort dette kom til å gå...


Starten gikk 11:25, kom bra igang og pulsen gikk rimelig høyt opp. Merket allerede i første bakken at låra var blytunge, så jeg la en plan. Gå alle bakker, gi gass nedover og bortover. Det fungere veldig bra! Ble fraløpt i bakkene, men hentet inn igjen bortover. Var en mann som lurte på om jeg var baneløper siden jeg løp så mye fortere på slettene, det kan jeg ikke akkurat skryte på meg...
Løping er tungt, aldri hvile!! Helt noe annet enn å gå på ski, der kan jeg legge inn litt hvile og fortsatt komme meg bortover.



Høy puls hele veien og klarte å presse ut litt ekstra den siste kilometeren. Skoene fungerte kjempebra, utrolig bra grep og kunne bare slippe på nedover. I følge passeringene mine lå jeg foran skjema mitt, glad jeg ikke hadde satt meg et høyere mål :)


Tid: 1:43:28 og nr 26 i klasse K 25-29

Superfornøyd med at kroppen fungerte og at jeg klarte målet mitt. Nå er det bare merke på sykkel igjen for å bli superbirkebeiner. Har sjekket resultatlisten for løp og ski, det er bare to stykker som har slått meg på både løp og ski. Det lover bra for sammendraget hvis jeg kommer meg greit igjennom sykkel, kan håpe på topp 5 i klassen på løp, sykkel og ski. Det hadde vært utrolig kult :) 


Fonøyde jenter i mål, VI ELSKER BIRKEN :)


Overrraskene gode bein i mål, nå blir det garantert flere løp fremover. Herlig å konkurrere igjen, jeg må gjøre det oftere. Ingenting slår denne følelsen!!!!!



I dag ble den en rolig time i skogen for å gi kroppen litt pleie....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar