søndag 2. juni 2013

Du angrer aldri på en treningsøkt!


Jeg har ikke tid. Jeg føler meg sliten. Tar det igjen senere. I dag fortjener jeg å slappe av. Sist jeg trente fikk jeg vondt. Utsetter til neste uke...

Jeg klarer å finne unnskyldinger hver dag til å ikke trene, men overvinner det alltid! Fredag var en sånn dag, jeg var sliten etter jobb og brukte de siste timene av dagen til å prøve å finne unnskyldninger. Hoppa rett i treningsklærne når jeg kom hjem og fikk en liten time på sofaen. Lettere å løsrive seg fra sofaen etterpå når du allerede har treningsklærne på :)
Kasta meg på sykkelen å sykla opp til Gressbanen, der var det flere som stod klare med klokka. Ivrige Strava brukere :) 
Når jeg kom opp i bakkene kjente jeg at kroppen var gira, i dag blir det tre drag!! På toppen tenkte jeg at jeg hadde vært litt bråkjekk, men når jeg stod på toppen av det tredje drager smilte jeg godt. 

Neste gang du prøver å finne unnskyldning for å kutte en treningsøkt, kom deg ut alikvevel! 
Du blir nok overrasket over hvor bra det går :)


3 x Tryvann er blitt en favorittøkt!!

Treningsuken: 

Mandag: 
Ø1: Svømming 2000m sone1-2 (40 min)
Ø2: 2 x TryvannOPP intervall -sone 3-4 (1.intervall 25:26, 2.intervall 29:30) (2 timer) 

Tirsdag:
Hviledag

Onsdag:
30 min svømming, foten veldig vondt så tok en rolig dag.

Torsdag:
Ø1: Styrketime som intruktør kl 07 og 11:30 - (1,30 t)
Ø2: Første løpetur på 2 uker, teipet foten og løp rolig i skogen. (1:15t)

Fredag:
3 x TryvannOPP intervall sone 3-4 (1.intervall 28:12, 2.intervall 28:38, 3.intervall 27:45) Deilig følelse å kjøre siste draget best. (2:41t)

Lørdag:
Ø1: Rolig restitusjonstur på sykkel s1-2 (3t)
Ø2: Kajakkpadling (1:15t)

Søndag:
Foten fungerer mye bedre, 3 timers rolig gå/løp i skogen. Regnet skikkelig, men det spiller ingen rolle for jeg kan løpe igjen :) :)

15 timer trening 


Fikk melding fra Vasalopp Line når jeg var ute på sykkeltur lørdag og lurte på om jeg ville være med på kajakkpadling. JA, det var selvføgelig dagens beste idee!! Har ikke padla mye før, skuldrene fikk kjenne litt på det. Nå vet jeg iallefall hvorfor Line gir meg en real kamp i Vasaloppet hvert år :)

Fantasisk på Siggerud :)

Søndag ble det endelig testing av langtur på beina, det er lenge siden sist!! Det er noe jeg absolutt har savnet. Teipet ankel og på med kompresjonstrømper. Beina var rimelig seige etter mye sykkel de siste ukene, men det løsna litt etterhvert. 


Mange muligheter...

Løp fra Kjelsås opp til Sinober, gjennom fine gjørmete stier. Smilte hele veien siden foten fungerte så bra:)



Det regner litt for mye nå til å trene, men i morgen er det kanskje for varmt til å trene. Kom deg ut å NYT en deilig treningsøkt NÅ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar