onsdag 29. mai 2013

Hvor mye må jeg trene?


Hvor mye må jeg trene?
Hva teller som treningstimer?
Hva er ambisjonene?
Er dette noe jeg bare må gjøre en gang? ("ting jeg må krysse av i boka")
Når må jeg hvile? 
Skal jeg tørre å hvile?
Hvor mye tåler kroppen?


Mange spørsmål surrer rundt i hodet mitt når det virkelig begynner å nærme seg, er jeg klar for dette? Blir man egentlig noen gang klar for Norseman.. Jeg har sett litt på treningsdagboken min for det siste året. Der er det mye treningstimer, de siste 7 årene har jeg trent bare mer og mer. 

April var en veldig bra måned..

Jeg tenker at det er grunnlaget jeg har bygget opp over flere år som skal hjelpe meg gjennom Norseman. Jeg kunne kanskje gjort det litt lettere for meg selv og startet med en litt mindre Triathlon, men for min del handler det om å presse grenser. Jeg liker å slite og å være sliten!!!


Denne økten opp til Tryvann på mandag var et slit, to ganger opp på toppen. En gang med syre opp til øra og en gang som ikke smakte fullt så vondt. Følelsen etter den første var absolutt BEST :)

Den kjipe leggen min krangler fortsatt litt for mye så har lagt inn hviledag i går og idag. Bare en liten svømmeøkt i dag tidlig. Dagens tips kom fra lilleøster når en deppa Guro ringte å spurte om jeg burde ta fri i dag eller trene. "Guro, det viktigste er Norseman" Ok, da ble den ising og foten høyt i dag også...


Har klart å få noen svar på spørsmålene mine, jeg må være like uredd som når jeg var liten:) Jeg har ambisjoner om å komme på toppen og få den svarte trøya. Jeg skal bli flinkere til å ta hviledager, sånn at jeg kan få maks utbytte av de harde øktene. Jeg må huske at jeg får mye "gratis" trening gjennom jobben, det betyr at jeg må hvile mer. 
JA, dette blir nok noe jeg skal gjøre en gang og krysse det av listen...




It’s not about finding your limits. It’s about finding out what lies just beyond them :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar