onsdag 22. mai 2013

Konkurranseangst!!

For at utøveren ikke skal utvikle konkurranseangst/forbi, er det viktig å tilrettelegge trening og konkurranse på sådan måte at utøveren føler seg trygg og føler mestring.


IIIk.. tror kanksje jeg har konkurranseangst!

Får ofte spørmål om jeg skal delta på konkurranser snart, jeg prater det bort med at jeg liker best å bare trene. Jeg har også lista opp mange konkurranser jeg skal være med på. Hva skjer? Hvorfor er jeg så redd for å stille opp? 
Det handler komfortsonen min, den jeg prøver så hardt å hoppe ut fra. Ski er trygt, jeg vet at jeg klarer å prestere, brukbar teknikk og sterke armer. 

Presset til å prestere, du trener så mye Guro... Hvorfor løper du ikke fortere? Hallo, jeg har bra o2, men denne "muskelbunten" på 75 kg er ikke sykt bra på å løpe. Eller kanskje jeg burde prøve for å motbevise meg selv.. 

Lykkeruset etter å komme i mål etter en konkurranse er helt fantastisk. Spiller ingen rolle om du går Vasaloppet eller løper en 3 km. Min bestevenninne fortalte meg at hun var har helt rørt etter å ha løpt sin første konkurranse for noen dager siden, det er så utrolig kult å høre om. Det handler om å mestre og overvinne seg selv. Hvorfor bryr vi oss da om hva alle andre synes og kommer med unnskyldninger?

Konkurranser er den beste treningen du kan gjøre, da klarer du alltid å ta ut det lille ekstra du ikke klarer på trening! Jeg må bare hoppe i det, blir kvitt konkurranseangsten min. Hvis du slår meg så får jeg bare prøve å leve med det... ;)


Jeg må tøffe meg, neste uke må jeg løpe et løp!!


(Kremt, må bare reparere denne først. Hilen overivrig #trynaitrappa supermosjonist)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar