søndag 26. mai 2013

Bruk hue!!

Polar treningsdagboken min roper etter trening.. De siste ukene har kostet ganske mye, jeg har prøvd å være flink til å vente til jeg er helt skadefri før jeg kjører igang igjen. Etter at kneet ble bra etter sykkelulykken kjørte jeg på med en "10 timers trening på 2 dager greie". (Ups, typisk Guro..)

Hadde et fall i en trapp som jeg ikke trodde var så ille, men etter de to dagene med intensiv og hard trening hovnet foten opp. Måtte smøre meg med tålmodighet igjen.. Snakket med mamma som selvfølgelig brukte mye energi på å roe meg ned. To bra tips kom ut av den samtalen:


1. Bruke hue nå Guro!
2. Ikke hør på pappa, nå må du hvile og bli bra.

Nesten like ulydig som disse gutta.. 



Ok, så da må jeg nesten høre på mamma! Jeg må bli helt bra og komme i full trening igjen. Har da selvføgelig hatt litt tid til overs nå som jeg ikke har trent hele tiden. Googla litt rundt på nett etter Norseman tips. Her er de beste jeg skal ha i bakhodet fremover.

"Train in the mountains. Run in the mountains. Swim in cold water. 
Did I mention train in the mountain"

"Train more than i did"

"It you think you are doing enough training, you are not.
Do more. Especially on the bike"

Fikk en idrettslege til å se på foten min fredag og han sa at jeg kunne sykle rolig. Leggen er veldig stiv, så det var veldig bra med en rolig time i Maridalen fredag. På lørdag var foten litt bedre så jeg kjørte på med en litt lengere økt, en tur opp til Tryvann og en rolig runde i Maridalen. 


I dag har jeg hatt en fin sykkeltur til Son, kjørte ganske rolig med litt tempodrag innimellom. 12 mil, 5 timer, 1468 høydemeter og snittfart på 23, 4. Stoppa å kosa meg med is og fikk bra farge på kroppen i sola. Liker veldig godt å sykle alene, da kan jeg styre intensitet og sykle så lenge jeg ønsker. Føler meg ikke akkurat alene når jeg sykler,  mange proffe syklister på veiene. Noen har faktisk tid til å gi meg et smil :)  Kroppen fungerte bra og håper å kunne prøve å løpe igjen neste uke. 

                  

Nå må jeg fokusere på helsa fremover, søvn, mat og hvile!!!



Denne uken har det faktisk blitt 14 timer trening, selv om kroppen ikke har vært helt i orden.



1 kommentar:

  1. Kom tilfeldigvis over bloggen din en dag, og ble supermotivert! Driver med triathlon selv, og har savnet en motiverende triathlon-blogg... God bedring!!

    SvarSlett