torsdag 13. juni 2013

På jakt etter mestringsfølelsen!


Denne plakaten slo i mot meg en tidlig morgen på tur til jobb og jeg må si meg veldig enig! Jeg nyter å være i form, treningsøktene og alle de fantastiske menneskene jeg møter hver dag.  Flyter på bølgen :) Det er kort vei mellom himmel og helvete i livet mitt, når jeg ble skada overdramatiserte jeg og falt i kjellern. Da burde jeg kanskje høre på et tips jeg fikk om dagen "Guro, du burde finne en annen ting du brenner for" Hva skal det være? Strikking...?

Jobben min er å motivere, hjelper andre til å kjenne hvordan det er å "flyte på bølgen". Når jeg får det til gir det meg så mye energi!! Hadde min første tur på MTB sykkel i går, på jakt etter mestringsfølelsen. Hvis du spurte meg for en uke siden, sa jeg at jeg ikke likte det. Etter 2 timer på sykkelen i går, fikk jeg flyten og synes det var "sinnsykt kult". Jeg blir hekta på det meste, fordi jeg liker mestringsfølelsen!

Her er fire "sinnsykt kule" ting jeg har gjort denne uken: (små gleder...)


Startet dagen på Sognsvann med løp og en liten pause i vannet.


Klatretårn på jobben, tungt!



MTB tur i skogen


Fikk akkurat på den sinnsykt kule våtdrakta, må svømme neste uke :)


I helga skal jeg teste meg selv igjen, denne gangen er det så langt ut av komfortsonen som mulig. Avgjørelsen ble tatt i går kveld etter 2 min på telefon med pappa.

Guro: "Pappa, synes du jeg skal løpe maraton i helga?"
Pappa: "Ja, det synes jeg du skal gjøre"
Guro: "Ok, da melder jeg meg på nå, Snakkes"

Aldri løpt en maraton før og er utrolig spent. Nordmarka skogsmaraton går i terreng som ikke er så belastene på beina, tror nok hodet får den tøffeste jobben. Det gjenstår å se om jeg vil vite hvor ille det er å ha løpt en maraton før jeg er klar for Norseman.


Da er det bare å håpe at jeg ikke ryker på den berømte 30 km smellen og sitter igjen med en god følelse :)


Målet blir å komme rundt 4 timer og ha en ok følelse, kan drømme lenge om tiden til super pappa som har 2:29 på Oslo Maraton!  #skills

"Everything you ever wanted to know about yourself you can learn in 42 km"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar